חמדה פרידמן, מנהלת מוצר Compuware בחטיבת מוצרי התוכנה במטריקס, אומרת כי ברוב המקרים ניצבים מנהלי ה-QA בפני בעיה חמורה של בדיקות בלוח זמנים קצר מהמתוכנן. איזה רכיב במערכת חובה לבדוק? איזה מודול נמצא בשימוש נרחב על ידי רוב המשתמשים? ואיזה מודול הוא קריטי ובעל ההשפעה הרחבה ביותר מבחינה עסקית לארגון? בדרך כלל התשובות לשאלות אלה אינן אחידות, וההחלטות צריכות להיות מבוססות על סיכונים מחושבים ומתוכננים. נתאר לעצמנו מנהלQA , שערך תוכנית בדיקות לפי התקציב ולוח הזמנים שעמדו לראשותו, אולם רגע לפני התחלת הבדיקות חל עיכוב בלוחות הזמנים של הפיתוח, או שחלק מצוות הבדיקות עדיין לא התפנה מהמשימות הקודמות שלו, או שתקציב הבדיקות קוצץ. מנהל הבדיקות נמצא בשלב זה במצב עדין במיוחד עם כל הסיכויים להיכשל: בדיקות ברמה נמוכה, חוסר זמן לבדיקות מקיפות, בדיקות של הרגע האחרון, האשמות בכשלים מערכתיים, ועוד.
Compuware Quality Management מספק מענה הולם לבעיות אלה. הוא עוזר לגופי QA להטמיע תהליך איכות חוזר על עצמו ולהציב מדדים למעקב אחרי פרויקטים בתהליך. מנהלי ה- QA משתמשים בפתרון לניטור מדדים אלה ולהבטחה כי צוותיהם מבצעים בעקביות את תהליך האיכות של הארגון, מה שמביא לאספקת יישומים איכותיים יותר מבעבר.
"השלב הבא של תעשיית אבטחת איכות תוכנה, הוא מעבר לרמה מתוחכמת יותר של ניהול תהליך האיכות", אומר תומס מרפי, מנהל מחקר בגרטנר. "כדי לעשות זאת ביעילות צריכים גופי ה- QA סטנדרטיזציה בתהליכי אבטחת האיכות שלהם, להציב מדדים הולמים, ואז לבצע תהליך שיפור מתמיד. בעשותם כך יוכלו ארגוני QA לספק יישומים איכותיים יותר באופן חוזר על עצמו".
חמדה פרידמן מוסיפה כי כאשר Compuware Quality Management מזהה בעיות, יכול מנהל ה- QA להעמיק במהירות לתוך דוחות מפורטים יותר, כדי להצביע על הבעיות ולפתור אותן. הפתרון מספק נתונים אלה בפורטל מבוסס Web המצויד ב- Dashboard ומכיל דוחות שמספקים מבט חוצה-פרויקטים על סטטוס האיכות הנוכחי של כל הפרויקטים המתנהלים במוצר.