הצטרפו לקבוצות שלנו לקבלת עדכונים מרוכזים פעם בשבוע:

ווטסאפ:
http://wa.dwh.co.il
טלגרם:
http://telegram.dwh.co.il

DHL העולמית, מובילת השוק בתעשיית משלוחי אקספרס אוויריים ויבשתיים, בחרה בתוכנת IBM Cognos 8 BI המבוססת על טכנולוגיית קוגנוס ומיוצגת בישראל ע"י ליבי טכנולוגיות תוכנה. IBM Analytics תסייע ל- DHL בטרנספורמציית פעילויותיה העסקיות הגלובליות, ותקדם רווחיות קשרי לקוחות בחטיבות גרמניה וצפון אמריקה שלה.  

ירון הירשזון, מנכ"ל משותף בליבי, אומר כי מערכת ה- BI (בינה עסקית) החדשה מיבמ, תאפשר ל- DHL לנתח יותר מ- 30 מיליון רשומות לקחת בתוך שניות בלבד, לעומת שעות שנדרשו לכך עד עתה, ותוך הפחתה דרסטית של עלויות תחזוקת המערכות שלה.  

DHL Express Germany מבצעת מדי שנה יותר מ- 1.5 מיליון משלוחים, ממכתבים עד משטחים של 2.5 טון, ליותר מ- 120,000 יעדים ברחבי העולם.

לפני הטמעת תוכנת IBM Analytics לא הייתה החברה מסוגלת לשתף נתוני מכירות ותפעול קריטיים בגלל מערכות מתחרות בתוך חטיבותיה. שילוב כלים נפרדים אלה דרש מאמץ ידני ומנהלי נרחב.

ההנהלה הייתה זקוקה למערכת יחידה שתוכל לטפל בכל שרשרת יצירת הערך שלה, בדרך גמישה יותר, הפועלת אוטומטית והנה קלה לשימוש. 

עם IBM Cognos 8 BI  יכולה עתה DHL גרמניה להיכנס למקורות רבים של מידע דרך פלטפורמה יחידה, על מנת לקבל תמונה מלאה של פעילויות החברה במבט אחד.

כך נהנים עובדי DHL גרמניה מתובנות המאפשרות להם לנתח ולדווח בקלות נתוני מפתח כמו רווח לפריט, מספר טרנזקציות ביום, ודוחות נאמנות. החברה יכולה גם לקבל מבט מדויק על רווחיות תרומת לקוחות ממגוון נקודות מבט - זו של איש המכירות, נקודת המבט של המוצר, ושל כל שלב בתהליך.

ירון הירשזון מציין כי מידע עסקי קריטי זה נגיש ומשמש בכל רחבי DHL גרמניה את האנליסטים, אנשי מכירות וההנהלה, כדי לנהל ביתר יעילות משאבים, לחזות הזדמנויות עסקיות, ולהגיב מהר יותר למגמות מתפתחות.  

בחטיבת צפון אמריקה של DHL, שהייתה זקוקה לגישה מהירה יותר לנתונים פיננסיים באופן מובנה יותר, הותקנה מערכת IBM Cognos TM1 עבור תחזיות ונתוני תקציב מכלל הארגון הגלובלי.

בכל שעה מוזנות אוטומטיות למעלה מ- 100,000 רשומות ליצירת מבט מאוחד של KPIs (מדדי ביצועים קריטיים) בפחות משתי דקות. קודם לכן היה זה תהליך ידני שדרש שלוש שעות להשלמתו.  

כך יכולה עתה DHL צפון אמריקה להשלים הכנת תקציב מלא תוך חודש ימים במקום שלושה חודשים שנדרשו לכך קודם לכן. מאחר שעדכוני תקציב מתבצעים בזמן אמת, וכל הצוות יוכל לגשת למידע העדכני ביותר בו-זמנית ומיידית, מסוגלת ההנהלה לקיים דיוני תקציב ברחבי ארבעה אזורי זמן דרך ועידות וידאו, במקום לנסוע כדי להיפגש באתר אחד, מה שחוסך עלויות משמעותיות.  
 

החברה גם משתמשת בטכנולוגיית IBM Cognos לניהול הדיווח של תוצאות חודשיות. כ- 500 מנהלים בכל הרמות מסוגלים לצפות בדוחות מבוססי גיליון אלקטרוני המוכנים יום לאחר השלמת התוצאות החודשיות במערכת החשבונאות.  

ירון הירשזון מציין כי בעבר נדרשו שלושה עובדים שעבדו שבוע שלם על הפקת דוחות אלה כאשר הכנסות החברה היו 1 מיליארד דולר. היום הגיעו ההכנסות ל- 3.5 מיליארד דולר, וכל מנהל מסוגל לקבל מבט מלמעלה על יחידתו, כמו גם דוחות מפורטים בזמן אמת.