רוב מכריע מקרב מנהלי כספים בארגונים (82%) ער לחשיבות השילוב של מידע לכל רוחב הארגון, אך רק 24% מהמנהלים האלה מאמינים ביכולת הצוות העומד לרשותם לעמוד במשימת השילוב הזאת. אלה התוצאות הבולטות במחקר חדש של יבמ, המבוסס על ראיונות פנים-אל-פנים עם 576 מנהלי כספים בחברות בכל העולם.מאז נבחנה לראשונה, בשנת 2005, שאלת הפער בין הערכת הצורך בשילוב מידע ובין הערכת היכולות לתת מענה לצורך הזה, זינק הפער ב- 205%.
המחקר, הנושא את הכותרת "דוחפים את הגבולות" בוצע על ידי המכון לערך עסקי (IBV) הפועל ביבמ. על פי הממצאים, הציפיות אותן מציגים מנהלי הכספים בפני הצוות הפיננסי שלהם הולכות ומתפתחות, יחד עם התפתחות תפיסת הטכנולוגיה שלהם. סוגיות מקרו-כלכלה ומשתנים בשוק עדיין עומדים בראש רשימת הכוחות החיצוניים הצפויים לדעת המנהלים להשפיע על ארגוניהם בעתיד הקרוב, אולם טכנולוגיה מדורגת במקום השלישי ברשימה הזאת, אליו עלתה, לאחר שדורגה חמישית ב- 2010.
ביבמ מצביעים על עליה מתמדת בחשיבות המיוחסת לטכנולוגיה ולכלים אנליטיים בהובלת השינוי בניהול הפיננסי ובניהול הארגון בכלל. מנהלי כספים מכירים ביכולתם של כלי Big Data לסייע בשיפור כושר התחרות של הארגון. הם מתבקשים לצפות את העתיד ולהצביע על תחומי צמיחה חדשים. ביבמ מעריכים כי כתוצאה מהתהליכים האלה יתהדק שיתוף הפעולה בין מנהלי כספים ובין מנהלי שיווק.
המחקר של יבמ מעלה כי מנהלי כספים המציגים ביצועים טובים יותר נשענים על רמה גבוהה יותר של שילוב נתונים ובעיקר על תובנות הנולדות בתהליכי ניתוח אנליטי – מעל ומעבר למקבילים להם. עורכי המחקר מזהים קבוצה קטנה עוד יותר של מנהלים בעלי ביצועי שיא, המציגים הצלחה גבוהה ב- 70% במונחים של הכנסות ורווחים בשלוש השנים הקודמות למחקר – בזכות השימוש בכלים לשילוב נתונים ו- Big Data.
בעוד מנהלי כספים בעלי ביצועים ממוצעים נשענים על גיליונות אלקטרוניים ואינטואיציה ב- 66% מעבודתם - 44% מהמנהלים המצטיינים משלבים נתונים ממקורות פנימיים וחיצוניים לחברה על מנת להפיק תובנות חדשות. הם מבצעים סוגים שונים של ניתוח אנליטי ובכלל זה מעקב וחיזוי אחר נתוני גופים המעורבים בשרשרת האספקה שלהם, תכנון וחיזוי קיבולת משאבים, וניתוח ביצועים ברמת התעשייה והמתחרים השונים הפעילים בה.
מאפיין נוסף של מנהלי כספים מצטיינים הוא פעילות במתכונת יעילה יותר ממתחריהם. כך, יותר ממחצית המנהלים המצטיינים הקימו מסגרת אספקת שירותים המגדירה את אופן התכנון, הפיתוח והתפעול של תהליכים פיננסיים מרכזיים. מנהלים מצטיינים נוטים יותר להפעיל מרכז שירות עצמאי חוצה פונקציות ותהליכים לפעילות עיבוד התנועות הפיננסיות שלהם. 70% מהם מבינים את היתרונות שבעבודה משולבת ובקשר הדוק ושיתוף נתונים עם לקוחות החברה.