יבמ משיקה שירות אנליטי חדש, שיסייע לעסקים לאסוף כמויות גדולות במיוחד של נתונים ולהפיק מהם תובנות חדשות. במסגרת שיתוף פעולה עם גופים דוגמת טוויטר ו- "The Weather Company", יסייע שירות הענן החדש, Insight Cloud Services ללקוחות בתחומי הקמעונאות, הביטוח, המדיה והבידור. שילוב נתונים עסקיים עם מידע ממקורות חיצוניים, לרבות חדשות, אירועים, מזג אוויר ופעילות ברשתות חברתיות, יאפשר להבין הקשרים חבויים, ולהציג תובנות עסקיות קריטיות חדשות.
שיטפון המידע והנתונים מולם נאבקים ארגונים על מנת להבין טוב יותר את המתחולל בזירת הפעילות שלהם, מאופיין ברעשי רקע רבים. חלק הולך וגדל של נתונים אלה מגיע בפורמט בלתי מובנה. חלק זה אף צפוי לצמוח מהר יותר, עם ההתקדמות אותן רושמות מערכות קוגניטיביות הלומדות את העולם באמצעות קישור בין נתונים, כדי להבין הקשרים ולגלות דפוסים נסתרים.
נתח ניכר מזמן העבודה של מומחים ומנתחי שוק במגוון רחב של תחומים, מוקדש כיום לשילוב וקישור בין מידע ממגוון רחב של מקורות. על מנת להתמודד עם האתגר הזה, מציגה יבמ שירות אנליטי חדש המבוסס על סביבת הענן שלה, ומתוכנן לשילוב באפליקציות מובייל ו- Web, וביישומים ייעודיים למגוון תחומי תעשייה. השירות מפשט את משימות הניווט בחומר, קישור נתונים ממקורות שונים, ופעילות על בסיס התובנות המופקות מצירוף הנתונים המגיעים מתוך הארגון ומחוץ לו. הוא נשען על מודלים ייעודיים לניתוח אנליטי שפותחו ביבמ, המסוגלים לשלב מידע עסקי עם נתונים ממקורות חיצוניים, לצורך עיבוד והצבעה על קשרים בין ישויות מידע ואירועים המתחוללים במרחב ובזמן הרלוונטיים.
במסגרת שיתוף פעולה חדש בין יבמ ובין טוויטר ו- The Weather Company, מציגה עתה יבמ ארבעה ממשקי תכנות יישומים, בהם יכולים מפתחים להשתמש על מנת לגשת מתוך סביבת ענן הפיתוח של יבמ, Bluemix ולשלב נתוני מזג אוויר באפליקציות החדשות – בין אם מדובר בנתונים היסטוריים ובין אם בתחזית עדכנית. ממשקי תכנות אחרים, מאפשרים לשלב תכנים מסביבת טוויטר, הזוכים להעשרה נוספת באמצעות כלים של יבמ.
שורת חבילות Insight Data Package ייעודיות למגוון תחומי תעשייה זמינות עתה על גבי תשתיות ענן Softlayer של יבמ. חבילות אלו משלבות יותר מ- 40 זרמי נתונים בתחומי מזג האוויר, ומאפשרים התראות משופרות אודות אסונות אקלים, כדי לסייע לחברות ביטוח למנף את המידע ולהתריע בפני בעלי פוליסות אודות אירועים העלולים לגרום נזק. כך, יכולות גם חברות תשתית לחזות ביקושים לחשמל או עומסים על רשתות המים והניקוז – ולהיערך בהתאם. קמעונאים ינצלו את המערכות האלו על מנת להבטיח אופטימיזציה של פעילותם, לצמצם עלויות ולזהות הזדמנויות חדשות.
במסגרת כנס INSIGHT 2015 , המתקיים השבוע בלאס וגאס, חשפה יבמ גם שורת פתרונות אנליטיים למגוון תחומי משק ותעשייה.
הפתרונות ממנפים תובנות המופקות באמצעות ניתוח נתוני טוויטר ומידע של The Weather Company על מנת לחזות ביקושים ולהבין טוב יותר את תנאי השוק, על בסיס מידע מרשתות חברתיות. כך, לדוגמא, משלבת אחת המערכת ידיעות מרשתות חדשות, אירועים, מזג אוויר ומידע מרשתות חברתיות, כדי להבין טוב יותר את האיתותים המתקבלים מהשוק ולהציע יכולות חיזוי אנליטי לעולם הקמעונאות. מערכת חדשה אחרת, מסייעת בשיפור תהליכי הפיתוח של תכנים ומסעות שיווק ממוקדים, באמצעות מיקרו-פילוח של אוכלוסיית היעד, על בסיס נתונים המתקבלים מטוויטר.
לדברי בוב פיצ'יאנו, סגן נשיא בכיר ביבמ העומד בראש פעילות החברה בתחום האנליטי, "הערך ארוך הטווח של הניתוח האנליטי בעסקים נשען על יכולתנו לקשר בין מספר גדול ככל האפשר של מקורות מידע, והמספר הזה צומח בהתמדה. השקת המוצרים החדשים מאפשרת לאצור ולאגור מידע ונתונים על כל סוגיהם, ולמצוא טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לעבד את הנתונים במקום בו הם זמינים: בענן ובשולי הרשת".